نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
سالواتُره سیریگو برای جانشینی بوفون به یوونتوس می‌ آید

سالواتُره سیریگو برای جانشینی بوفون به یوونتوس می‌ آید

روزنامه‌ لاگاتزتا دلّو اسپُرت ایتالیا، برنامه فوتبالِ ایتالیایِ شبکه 4 انگلستان، وب‌سایت «thehardtackel»، توتویووه و چند رسانه دیگر در خبرهایی یکسان، از احتمال انتقال سالواتُره سیریگو دروازه‌بان ناراضی پاریسن‌ژرمن به یوونتوس و احتمال خروج نتوی برزیلی از این تیم خبر دادند.

 

مدیر برنامه‌های نتو دروازه‌بان دوم یووه که این روزها مشغول طی کردن دوران مصدومیتش است، از مذاکره با مسئولان باشگاه یوونتوس و جلب موافقت آنها برای حضور موکلش به صورت قرضی در تیمی دیگر خبر داده است.

 

این دروازه‌بان 26 ساله که در این فصل در دیدارهای یوونتوس در کوپا ایتالیا مسئولیت حراست دروازه یووه را بر عهده داشت به نظر می‌رسد برای بازی کردن در فصل بعد، سودای دیگری بر سر دارد و مذاکره برای حضور در باشگاهی دیگر را در دستور کار خود قرار داده است.

 

علنی‌شدن این تصمیم به نظر می‌رسد مدیران یووه را خیلی سریع به فکر انداخته و آنها با کارشناسی و رصد دقیق گزینه‌های موثر، نخستین فرد مناسب را پیدا کرده‌اند. سالواتُره سیریگو دروازه‌بان 29 ساله پاریسن‌ژرمن که در این فصل یک نیمکت‌نشین محض در این تیم فرانسوی بوده بدش نمی‌آید با نقل مکان به تورین بخت خودش را در کشورش امتحان کند.

 

سیریگو که در این فصل پس از درخشش کوین تراپ دروازه‌بان 25 ساله و سابق باشگاه آینتراخت فرانکفورت تنها در چند بازی پاریسی‌ها در لوشامپیونه، جام حذفی و لیگ قهرمانان به میدان رفته (جمعاً 11 بازی) با توجه به قرارداد 5 ساله این دروازه‌بان آلمانی و احتمال فراوانِ بازگشت آلفونسِه آرِئُلا دروازه‌بان این فصل ویارئال اسپانیا که به صورت قرضی به این تیم پیوسته، یکی از اصلی‌ترین گرینه‌های ترانسفرینگِ پاریسی‌ها در تابستان 2016 محسوب می‌شود.

 

با اینکه چندماه پیش «اولیویر لوتانگ» مدیر ورزشی پاریسن‌ژرمن پس از ثبت قرارداد تراپ در مورد سیریگو گفته بود: «ما مانع راه پیشرفت و مسیر سیریگو نخواهیم شد» اما مدیر برنامه‌های او که هنوز انتظار درخشش این دروازه‌بان تازه‌واردِ آلمانی را نداشت، کلیه شایعات مبنی بر ترک باشگاه پاریسی را تکذیب کرد. اما سرانجام در تعطیلات زمستانی بود که خود سیریگو در مصاحبه‌ای ضمن اعلام رسیدن چند پیشنهاد به او، به احتمال رفتنش از پاریسن‌ژرمن به صورت تلویحی اشاره کرده بود.

 

5 سال از ورود سیریگو از پالرمو به پاریسن‌ژرمن می‌گذرد. او که با این تیم تا سال 2018 قرارداد دارد البته روزهای موفقی در این تیم داشته و حتی توانسته در همین سالها پانزده بار نیز با پیراهن تیم ملی ایتالیا به میدان برود اما پیوستن به تیم نخست فوتبال ایتالیا و همراهی با جانلوئیجی بوفون همبازی‌اش در تیم ملی می‌تواند دلیلی مهم برای پیوستنش به یووه باشد. مضاف براینکه با توجه به سن بالای بوفون و احتمال خداحافظی قریب‌الوقوع او در یکی دو سال آینده و با در نظرگرفتن مصدومیت‌های احتمالی و همچنین استفاده الگری از دروازه‌بانان دوم در بسیاری از دیدارها (از جمله رقابت‌های کوپا ایتالیا) می‌تواند انگیزه‌های او را دوچندان کند.

 

در حالیکه بسیاری از هواداران تیم ملی ایتالیا نمایش قابل قبول و خوب او در دیدارهای جام‌جهانی 2014 برزیل را علی‌رغم نتیجه نگرفتن این کشور در این تورنمنت به یاد دارند، بوفون نیز به عنوان یکی از دوستان صمیمی سیرگو می‌تواند نقش مهمی در این انتقال ایفا کند.

 

به نظر می‌رسد در صورت انتقال سالواتُره سیریگو به یووه، خیال غول‌های ایتالیایی از دروازه‌شان با توجه به برنامه‌ریزی ویژه این تیم برای حضوری قدرتمند در رقابت ‌های فصل آتیِ لیگ قهرمانان راحت‌تر از هر زمان دیگری باشد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: